Σάββατο, 12 Ιουλίου 2014

Πως πρέπει να παρουσιάζεται ένας καλλιτέχνης

Από την έκθεση του Δημήτρη Σκουρτέλη
στην γκαλερί Art Kolonaki


1) Επισκεφθείτε τις γκαλερί της περιοχής σας και δείτε ποιες ταιριάζουν με το δικό σας στιλ . Πολλές γκαλερί διευθύνονται από άτομα με συγκεκριμένες προτιμήσεις, και πρέπει να το υπολογίσετε αυτό. Ψάχτε τους διευθυντές, την δουλειά που εκθέτουν και αναρωτηθείτε: «θα του άρεσε η τέχνη μου;». Σκεφτείτε τα μέσα, τα θέματα, την προσέγγιση κλπ.

2) Δείξετε πως η τέχνη σας διαφέρει από τις δουλειές των άλλων καλλιτεχνών. Αυτό δεν είναι απλό, γιατί η δουλειά σας μπορεί να μοιάζει με άλλες, αλλά δεν πρέπει να σχετίζεται απόλυτα. Οι διευθυντές των γκαλερί είναι επιχειρηματίες. Δεν θα βάλουν όλα τ’ αυγά τους σε ένα καλάθι.

3) Πηγαίνετε σε εγκαίνια και στα δίκτυα. Επιδείξτε ενθουσιασμό και ικανότητα. Κάντε τους να σας θέλουν σε αυτήν την γκαλερί, και αφήστε να φανεί πόσο έντονα ενδιαφέρεστε να βάλετε την δουλειά σας εκεί.

4) Συμμετέχετε σε διαγωνισμούς και ζητείστε επιδοτήσεις. Όταν βάζετε τέτοιες υποψηφιότητες, παρουσιάζεστε στους καλλιτέχνες και τους φιλότεχνους που είναι στις κριτικές επιτροπές. Ετσι, ακόμα και αν δεν τα καταφέρετε, η καλλιτεχνική κοινότητα θα ξέρει πως είστε υπεύθυνο άτομο.

5) Αποφύγετε μάταιες ευκαιρίες . Μην συμμετέχετε σε διαγωνισμούς ή εκθέσεις που ζητάνε χρήματα για συμμετοχή. Αυτά, συνήθως, γίνονται για να συγκεντρωθούν χρήματα από τους διοργανωτές και δίνουν σε αντάλλαγμα ελάχιστο ή καθόλου κύρος ή ευκαιρίες σταδιοδρομίας. Στην πραγματικότητα, αν περιλάβετε ανάλογες δραστηριότητες στο βιογραφικό σας, ο κόσμος δεν θα σας πάρει στα σοβαρά.
Υπάρχουν βέβαια μερικές εξαιρέσεις σε αυτό, αλλά γενικά, είναι πολύ καλύτερο να μην πληρώνετε για να φανεί η δουλειά σας. Ειδικά να αποφεύγετε τις ευκαιριακές γκαλερί που ζητάνε χρήματα για συμμετοχή σε ομαδική έκθεση ή για να σας οργανώσουν ατομική. Καμία σοβαρή γκαλερί δεν λειτουργεί έτσι.

6) Στείλτε μια ηλεκτρονική επιστολή στις γκαλερί που έχετε επιλέξει. Περιλάβετε όσο το δυνατόν περισσότερα δείγματα και πληροφορίες σχετικά με την δουλειά σας. Περιλάβετε και ένα σύνδεσμο για τον ιστότοπό σας. Περιλάβετε επίσης μια περιληπτική δήλωση των καλλιτεχνικών σας κατευθύνσεων, και του σύνολου της δημιουργικής σας ζωής. Πολλοί γκαλερίστες θέλουν να συγκεντρώνουν αρχειακό υλικό για τους καλλιτέχνες που πρόκειται να προβάλλουν.

7) Κάντε μια διαδικτυακή γκαλερί και προσκαλέστε καλλιτέχνες της περιοχής ή και άλλους με παρόμοια με την δική σας τεχνοτροπία.

8 ) Να συμμετέχετε σε μια συνεταιριστική γκαλερί. Συνήθως αυτές δεν ζητούν ποσοστά αλλά μηνιαία συμμετοχή. Η συμμετοχή σε τέτοια γκαλερί δεν είναι εύκολη, για αυτό θα χρειαστείτε την παρουσίαση της δουλειάς σας και της καλλιτεχνικής σας δήλωσης. Συνήθως, δεν γίνεται συμφωνία για ατομικές εκθέσεις στις συνεταιριστικές γκαλερί.

9) Υπογράψτε με μια γκαλερί. Αν σας αποδεχτεί, να κάνετε πάντα συμβόλαιο. Οι γκαλερί είναι μεσάζοντες, δεν είναι πελάτες. Θα πάρουν ένα ποσοστό από τις πωλήσεις σας, που πρέπει να είναι απόλυτα καθορισμένο στο συμβόλαιο. Είναι συνήθως υψηλό, 25-50% αλλά οι γκαλερί επιδιώκουν να πουλάτε ακριβά, για να κερδίσουν περισσότερα. Διαβάστε προσεκτικά το συμβόλαιο σας, γιατί μπορεί να περιέχει όρο να πουλάτε και να εκθέτετε αποκλειστικά και μόνο σε αυτήν την γκαλερί.

10) Όταν παρουσιάζεστε σε μια γκαλερί προσπαθήστε να κλείσετε συνάντηση με τον ιδιοκτήτη ή τον διευθυντή.

11) Μην περιοριστείτε στις τοπικές γκαλερί, αλλά επεκταθείτε όσο μπορείτε για να βρείτε αυτό που θα σας ταιριάξει.

11) Η επιμονή ανταμείβεται. Μην φοβηθείτε να προσεγγίσετε την ίδια γκαλερί πολλές φορές κατά την διάρκεια μερικών ετών.

Πηγή:


Συμπλήρωμα:

α) Εχετε πάντα μια έντυπη συνοπτική παρουσίαση της δουλειάς σας, και με αυτήν να παρουσιάζεστε και να την δίνετε παντού.

β) Ποτέ μην χαρίζετε έργο σας σε τρίτους για επαγγελματικούς λόγους παρά μόνο σε ανταπόδοση κάποιας σημαντικής βοήθειας, ή αν πρόκειται να τοποθετηθεί μόνιμα σε κάποια σημαντική θέση. Η αδιάκριτη προσφορά έργων, σας υποβαθμίζει και δημιουργεί προηγούμενα.


γ) Προσοχή σε όσους σας προσεγγίζουν με υποσχέσεις. Οι περισσότεροι θέλουν να σας εκμεταλλευτούν. Χωρίς να παριστάνετε την μεγαλοφυΐα, επιβάλλετε στους άλλους τον σεβασμό στο έργο και το πρόσωπό σας.

1 σχόλιο:

  1. Μην συμμετέχετε σε διαγωνισμούς ή εκθέσεις που ζητάνε χρήματα για συμμετοχή. Αυτά, συνήθως, γίνονται για να συγκεντρωθούν χρήματα από τους διοργανωτές

    ΑπάντησηΔιαγραφή